به گزارش خبر۲۴، روزنامه لبنانی الاخبار نوشت: در حالی که جنایات اسرائیل بهصورت زنده از تلویزیونها پخش میشود، این رژیم به بمباران و محاصره اکتفا نمیکند، بلکه با راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی گسترده، سعی دارد روایت حقیقت را خفه کند و حتی نهادهای بینالمللی مانند سازمان ملل را هدف بگیرد.
میدان نبرد فراتر از غزه، به موتورهای جستجو کشیده شده است. طبق گزارش Newscord بریتانیا، گوگل میزبان بیش از ۶۰۰۰ کمپین تبلیغاتی دولتی اسرائیل است؛ این در حالی است که تبلیغات سیاسی در پلتفرم گوگل ممنوع اعلام شده، اما اسرائیل از این قاعده مستثنا شده است.
یکی از نمونههای آشکار، حمله تبلیغاتی به «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه سازمان ملل است؛ بهگونهای که با جستجوی عبارت “اخبار سازمان ملل”، تصویری تحریفشده از او همراه با برچسبهایی مانند “یهودستیز” و “مرتبط با تروریسم” نمایش داده میشود
این حملات سایبری و رسانهای، بخشی از جنگ اسرائیل برای تحریف افکار عمومی و سرکوب روایتهای مخالف است؛ جنگی که اینبار در جبهه موتورهای جستوجو و فضای دیجیتال در جریان است