به گزارش خبر۲۴،فرودگاهها سالهاست تنها محل پرواز نیستند؛ آنها به مراکز تجاری عظیمی تبدیل شدهاند که هر حرکت مسافر در آنها حسابشده است. پژوهشی در سال ۲۰۱۹ توسط فرودگاه سنگاپور نشان داد که هرچه مسافر خستهتر باشد، احتمال خرید خوراکی و نوشیدنی بیشتر میشود. همین یافته کافی بود تا بسیاری از فرودگاههای بزرگ جهان مسیرهای طولانیتری میان گیتها طراحی کنند؛ مسافتهایی که گاهی بیش از دو کیلومتر پیادهروی را به مسافر تحمیل میکند.نکته کلیدی این طراحی آنجاست که فودکورتها و فروشگاههای خوراکی درست پس از این مسیرهای طاقتفرسا قرار گرفتهاند. بیش از ۹۰ درصد خریدهای اسنک و نوشیدنی زمانی انجام میشود که مسافر پس از پیادهروی طولانی انرژی کمی دارد.این سیاستها تنها یک ترفند ساده نیستند؛ بلکه به یک تجارت میلیارد دلاری تبدیل شدهاند. فروشگاهها و رستورانهای مستقر در فرودگاهها بخش مهمی از درآمد این مراکز را تأمین میکنند و خستگی مسافران عملاً به ابزاری برای افزایش سود بدل شده است.به این ترتیب، تجربه سفر هوایی برای بسیاری از مسافران تنها به پرواز ختم نمیشود؛ بلکه پیادهرویهای طولانی و خریدهای ناخواسته نیز بخشی از واقعیت پنهان فرودگاههای مدرن است.
-
اندازه متن
+
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟