• صفحه اصلی
  • اختصاصی
  • اخبار
    • سیاست
    • اقتصاد
    • جامعه
    • ورزشی
    • بین‌الملل
      • جهان اسلام
        • جبهه مقاومت
        • بیداری اسلامی
      • جهان غرب
    • فرهنگ، هنر و رسانه
      • زیست پلاس
    • شبکه‌های اجتماعی
    • زنان و خانواده
    • جبهه انقلاب
      • افراد و فعالین
      • موسسات
      • رویدادها
      • محصولات
    • اخبار جعلی
      • راستی‌آزمایی
      • گزارش تحقیقی
    • فیلم
      • نصر تی‌وی
    • عکس
    • صدا
      • حسینیه نوا خبر۲۴
    • پژوهشکده رایانما خبر۲۴
  • تلویزیون
  • رادیو
Menu
  • صفحه اصلی
  • اختصاصی
  • اخبار
    • سیاست
    • اقتصاد
    • جامعه
    • ورزشی
    • بین‌الملل
      • جهان اسلام
        • جبهه مقاومت
        • بیداری اسلامی
      • جهان غرب
    • فرهنگ، هنر و رسانه
      • زیست پلاس
    • شبکه‌های اجتماعی
    • زنان و خانواده
    • جبهه انقلاب
      • افراد و فعالین
      • موسسات
      • رویدادها
      • محصولات
    • اخبار جعلی
      • راستی‌آزمایی
      • گزارش تحقیقی
    • فیلم
      • نصر تی‌وی
    • عکس
    • صدا
      • حسینیه نوا خبر۲۴
    • پژوهشکده رایانما خبر۲۴
  • تلویزیون
  • رادیو
صفحه اصلی اخبار فرهنگ، هنر و رسانه زیست پلاس

اینفلوئنسرها

4 دسته مهم + اینفلوئنسر مارکتینگ

۲۴ دی ۱۴۰۳
در زیست پلاس, فرهنگ، هنر و رسانه
اینفلوئنسرها

به گزارش خبر۲۴،به نقل از زیست پلاس: رونالدو تقریبا بیشترین فالوور را در اینستاگرام دارد و برای هر پست تبلیغاتی در پیج اینستاگرامش، 5 میلیون دلار دریافت می‌کند! از او که بگذریم، به افراد دیگری می‌رسیم که در ماه درآمد‌های سرسام‌آوری صرفا از طریق پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و یوتیوب بدست می‌آورند! البته به شما حق می‌دهم که برایتان کمی عجیب باشد! اما واقعیست. به نظر شما چه چیزی باعث می‌شود که این افراد چنین درآمدهای عجیبی از این فضا داشته باشند؟ در این مقاله می‌خواهیم این رازِ جادویی را با شما در میان بگذاریم؛ همچنین راجب مطالب زیر با هم صحبت خواهیم کرد:

  • اینفلوئنسرها چه کسانی هستند؟
  • تفاوت میان سلبریتی و اینفلوئنسر چیست؟
  • اینفلوئنسرها چه انواعی دارند؟
  • منظور از بازاریابی تاثیرگزار (اینفلوئنسر مارکتینگ) چیست؟

بسیار خوب، نفسی تازه کنید و بیائید تا با هم سفری را به دنیای اینفلوئنسرها داشته باشیم باشیم.

اینفلوئنسرها چه کسانی هستند؟

اجازه دهید خیلی زود شما را وارد ماجرا کنم: اینفلوئنسر در دنیای دیجیتال، شخصی محبوب است که مخاطبانش او را دوست دارند و به حرف‌های او عمل می‌کنند. اینفلوئنسر تاثیرگزار است و می‌تواند بر تصمیمات مخاطبان خود اثر داشته باشد. وقتی حرف می‌زند، مخاطبانش گوش می‌دهند و معمولا به آن عمل می‌کنند

بریتنی هنسی در کتاب (اینفلوئنسر، برندسازی شخصی در عصر رسانه‌های اجتماعی) می‌گوید:

در دنیای دیجیتال امروز، اینفلوئنسر عموما به کسی اطلاق می‌شود که از راه کانال‌های دیجیتالیِ خود، نفوذ یا به قول بعضی‌ها وجهه اجتماعی (Social Currency) دارد.

بنابراین، تاثیرگزاری و اثرگزار بودن، حرف اول را در دنیای اینفلوئنسر‌ها میزند.

حالا که به صورت خلاصه فهمیدیم که اینفلوئنسر کیست؟ در ادامه می‌خواهیم به این سوال پاسخ بدهیم که تفاوت میان اینفلوئنسر و سلبریتی چیست؟

تفاوت میان اینفلوئنسرها و سلبریتی‌ها چیست؟

در نگاه اول ممکن است شما فکر کنید که اینفلوئنسر همان سلبریتی است؛ اما اصلا اینطور نیست و آن‌ها با هم متفاوتند. در واقع اینفلوئنسر به معنای دقیق آن صرفا کسی نیست که به هر دلیلی در دنیای دیجیتال دنبال کننده‌های فراوانی داشته باشد؛ بلکه یک تولید کننده محتواست که شهرتِ خود را با تولید محتواهایی که داشته به دست آورده است. برای روشن شدن تفاوت این دو مفهوم، اجازه دهید به دو تفاوت اصلی میان سلبریتی و اینفلوئنسر در ادامه اشاره کنیم.

تفاوت در علت شهرت

سلبریتی و اینفلوئنسر هر دو مشهور هستند؛ اما عامل شهرت آن‌ها متفاوت است. برای مثال هر بازیگری یا فوتبالیستی که در اینستاگرام فعالیت کند، قطعا یک سلبریتی یا فرد مشهور است؛ اما الزاما یک اینفلوئنسر نیست. به قول بریتنی هنسی، آن‌ها نهایتا سلبریتی‌های درجه یکی هستند که فرسنگ‌ها با تصور ما از یک اینفلوئنسر و تولید کننده محتوا تفاوت دارند. تولید کننده محتوا باید ویدیو بسازد و پست‌هایی تولید کند که مردم را ترغیب کند تا به او اعتماد کنند و بیشتر او را ببینند. همچنین باید از تاکتیک‌های متعددی استفاده کند تا مخاطبانش را افزایش داده و آن‌ها را متعهد نگه دارد. اما مثلا یک بازیگر، بیشتر تمرکزش بر روی ارائه زندگی شخصی‌اش در این فضا است و تولید محتوا آنچنان برایش اهمیتی ندارد. بنابراین علت شهرت اینفلوئنسر تولید محتوای اوست، اما علت شهرتِ یک بازیگر حرفه‌ و استعداد او.

تفاوت در کانال شهرت

سلبریتی‌های سنتی مانند بازیگران، خوانند‌ها، ورزشکاران و …از طریق کانال شغل و حرفه‌ای که دارند به شهرت رسیده‌اند و این شهرت در فضای آنلاین هم کشیده می‌شود، بدون آنکه لازم باشد کاری بیش از معرفی پیج خود انجام دهند یا حتی محتوای خاصی تولید کنند؛ اما اینفلوئنسرها شهرتشان از طریق کانال رسانه‌های آنلاین و به دلیل تولید محتوایشان است.

حالا که فهمیدیم تفاوت میان اینفلوئنسر و سلبریتی چیست، در بخش بعدی مقاله می‌خواهیم به شما بگوئیم که اینفلوئنسرها چه انواعی دارند؟

اینفلوئنسرها چه انواعی دارند؟

مانند بسیاری از موضوعات قابل دسته بندی، اینفلوئنسرها را هم می‌توانیم با توجه به ملاک‌های مختلفی دسته بندی کنیم. بنابراین، اینفلوئنسرها با توجه به تعداد دنبال کنندگان و نوع محتوای تولیدی که دارند قابل دسته بندی هستند. البته بریتنی هنسی در مقدمه کتابش دسته بندی جالب دیگری هم درباره انواع اینفلوئنسرها دارد و آن‌ها را به دو دسته: اینفلوئنسرهای محتوا و کسانی که عکس‌های روزانه خود را منتشر می‌کنند تقسیم می‌کند. در ادامه‌ی این مقاله با نواع اینفلوئنسرها بیشتر آشنا خواهیم شد.

انواع اینفلوئنسرها با توجه به تعداد فالورها

اینفلوئنسرها با توجه به تعداد دنبال کنندگانی که دارند به 4 دسته‌ تقسیم می‌شوند:

  • نانواینفلوئنسرها (کمتر از 10000 دنبال کننده دارند)
  • میکرواینفلوئنسرها (بین 10000 تا 50000 دارند)
  • ماکرواینفلوئنسرها (بیش از 500000 نفر دارند)
  • مگا اینفلوئنسرها (بیش از یک میلیون دنبال کننده دارند)

دسته بندی‌، بالا برای کسانی که قصد اینفلوئنسرمارکتینگ که در ادامه درباره آن صحبت می‌کنیم را دارند، بسیار حائز اهمیت است. این که برندهای تجاری برای تبلیغاتِ خود و با توجه به اهدافی که دنبال می‌کنند از کدام یک از دسته‌های بالا استفاده کنند نیاز به تدوین یک استراتژی ویژه دارد. همچنین باید در تشخیص اینفلوئنسرها هم دقت کافی را داشته باشید. بعضی از افراد، با خرید فالورهای تقلبی ممکن است خود را به عنوان یک ماکرو اینفلوئنسر معرفی کنند؛ پس شما باید علاوه بر تعداد فالوئرها، به میزان تعامل (Engagement Rate) پیج اینفلوئنسر هم دقت کنید.

انواع اینفلوئنسرها با توجه به نوع محتوای تولیدی

محتواها انواع مختلفی دارند و معمولا هر کدم از شبکه‌های اجتماعی آنلاین هم برای نوعِ خاصی از محتوا ساخته و طراحی شده‌اند؛ برای مثال یوتیوب یک سرویس اشتراک ویدیو و اینستاگرام یک سرویس اشتراک تصویر است. اینفلوئنسرها هم با توجه به نوع پلتفرمی که در آن فعالیت دارند و همچنین محتوایی که در آن پلتفرم تولید می‌شود به 4 دسته تقسیم می‌شود:

  • بلاگرها
  • یوتیوبرها
  • پادکسترها
  • بلاگ نویس ها

در ادامه به صورت مختصر هر کدام از این دسته‌ها را معرفی می‌کنیم:

  1. بلاگرها: کسانی هستند که در شبکه‌های اجتماعی در زمینه‌های مختلفی مثل آشپزی، کار هنری، طنز و … تولید محتوا میکنند. محتوای تولیدی آن‌ها چندرسانه‌ای و با توجه به نوع پلتفرمی که در آن فعالیت می‌کنند متفاوت است.
  2. یوتیوبرها: اینفلوئنسرهایی هستند که در سرویس‌های اشتراک ویدیو مانند یوتیوب و آپارات به تولید ویدیو میپزدارند.
  3. پادکسترها: پادکست گونه‌ای خاص از محتوای صوتی است که طرفداران خودش را دارد. بعضی از اینفلوئنسرها محتوایشان پادکست‌های صوتی است.
  4. بلاگ نویس‌ها: اینفلوئنسرهایی که در وبسایت‌های شخصی خودشان برای مخاطبانی که دارند تولید محتوای متنی می‌کنند.

بسیار خوب. تا انیجا با انواع اینفلوئنسرها به خوبی آشنا شدیم؛ حالا باید ببینیم که منظور از بازاریابی تاثیرگزار یا اینفلوئنسرها مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسرمارکتینگ (بازاریابی تاثیر)

خودتان بهتر می‌دانید که بازاریابی دیجیتال انواع مختلفی دارد. برای مثال وبسایت مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ، پیامک مارکتینگ و … همگی از گونه‌های بازاریابی دیجیتال هستند؛ اینفلوئنسر مارکتینگ هم یکی دیگر از گونه‌های بازاریابی دیجیتال است. در این روش هدف برندهای تجاری این است تا از تاثیرگزاری اینفلوئنسرها روی مخاطبانشان استفاده کنند و برند یا محصولشان را به واسطه‌ی اینفلوئنسرها به دیگران معرفی کنند. به دلیل اینکه در این مدلِ بازاریابی از تاثیرگزاری اینفلوئنسرها روی مخاطبانشان استفاده می‌شود، به این نحوه از مارکتینگ، بازاریابی تاثیر می‌گویند.

در واقع در اینجا برندهای تجاری سعی می‌کنند که از تکنیک گواهی دادن برای معرفی خودشان استفاده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر از ماهیت تکنیک گواهی دادن به مقاله تکنیک‌ها و فنون اقناع مخاطب در رسانه مراجعه کنید.

جمع بندی

در این مقاله آموزشی، بعد از تعریف اینفلوئنسر، به تفاوت‌های میان اینفلوئنسر و سلبریتی توجه کردیم و در نهایت، بعد از معرفی انواع اینفلوئنسرها، توضیح مختصری درباره اینفلوئنسر مارکتینگ به شما عزیزان ارائه دادیم و مقاله را به پایان رساندیم. حالا نوبت شماست که سوالات و تجربیات خودتان درباره اینفلوئنسری را در قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذا

مطالب مرتبط

خط و نشان «سو و شون» برای نشان دادن لحظات رخت خوابی؛ سالی که نکوست از بهارش پیداست! / قوه قضائیه ورود خواهد کرد؟
اخبار

خط و نشان «سو و شون» برای نشان دادن لحظات رخت خوابی؛ سالی که نکوست از بهارش پیداست! / قوه قضائیه ورود خواهد کرد؟

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴
اعلام جزییات آیین اختتامیه دومین جایزه ملی «سرو ایرانی»
اخبار

اعلام جزییات آیین اختتامیه دومین جایزه ملی «سرو ایرانی»

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
بررسی جشنواره جهانی فجر در فیاپف؛ رده بندی سنی فیلم‌ها جدی‌تر شد؟
اخبار

بررسی جشنواره جهانی فجر در فیاپف؛ رده بندی سنی فیلم‌ها جدی‌تر شد؟

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
تقویت همکاری‌های گردشگری ایران و مصر
فرهنگ، هنر و رسانه

تقویت همکاری‌های گردشگری ایران و مصر

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • درباره ما
  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
تلگرام
اینستاگرام
سروش پلاس
بله
ایتا
آپارات
یوتیوب

کلیه حقوق برای خبر۲۴ محفوظ است

افزودن لیست پخش جدید

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • صفحه اصلی

© 2025 جی نیوز - تمامی حقوق برای سایت راست چین و علی عاشوری محفوظ می باشد.