به گزازش خبر۲۴،علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، امروز در اجلاس سیوهشتم رؤسای آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از هزار نفر از راهبران و مدیران آموزشی در این اجلاس حضور دارند، اظهار کرد: این اجلاس با شعار «کیفیت و عدالت» دو کلانبرنامه رئیسجمهور آغاز شده است.
وی افزود: باید مراتب سپاس و قدردانی را اعلام کنم که برای اولین بار پس از ۴۶ سال فردی پیدا شد که با باورهای عمیق و راسخ به نظام یادگیری، آغازگر تحول در ابعاد تعلیم و تربیت کشور باشد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رئیسجمهور بیش از ۴۰ جلسه با موضوع تعلیم و تربیت شرکت کرده است که باید قدردان چنین نگاهی از جانب ایشان باشیم.
وی یادآور شد: وقتی آموزش و پرورش را به دست گرفتیم، با خردهمسائلی مواجه شدیم که بسیاری از آنها را مرتفع کردهایم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: آغاز آرام و کمدغدغه مهر گذشته با افزایش نیروی انسانی یکی از این اقدامات بود. قطعی شدن تأثیر معدل و تعیین تکلیف ۳۰۰ هزار نفر در موضوع رتبهبندی، گزینش عادلانه، جذب ۱۶۷ هزار نیروی جدید، تأمین نیروی انسانی، ساماندهی خرید خدمات، ورود ۳ هزار نخبه به دانشگاه فرهنگیان از جمله اقدامات بوده است.
کاظمی گفت: افزایش ۳۰ درصدی حقوق خدمتگزاران، پرداخت ۶۰ درصد پاداش پایان خدمت بازنشستگان، پرداخت کامل حقالزحمه مصححان از دیگر اقداماتی بود که در دولت چهاردهم صورت گرفت.
وزیر آموزش و پرورش افزود: پرداخت بهروز نیروهای حقالتدریس، افزایش سهم بودجه عمومی آموزش از دیگر اقداماتی بود که در دولت چهاردهم انجام شد.
کاظمی با اشاره به دو کلانبرنامه اصلی بیان کرد: ۷۴۰۰ مسئله در سامانه «ساتع» در ۷ محور در فضای آموزشی شناسایی شده تا مدارس جدید و قدیم به این واسطه بهروزرسانی شوند.
وی با اشاره به مشارکت گروههای مردمی در طرح نهضت توسعه عدالت آموزشی، بیان کرد: در همین راستا ۷ هزار گروه مردمی شکل گرفته است که از همه این ظرفیتها استفاده خواهیم کرد.
کاظمی گفت: ۲۴۰۰ فضای ورزشی و بیش از ۱۱۰ هزار کلاس درس در طرح «عجمیان» در مسیر شادابسازی هستند.
وی به اهمیت و ضرورت آموزش معلمان و مدیران اشاره کرد و گفت: آموزش معلمان ابتدایی در دستور کار قرار گرفت و معلمان ابتدایی اجتماعات یادگیری را شکل دادند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در نظر داریم ضریب نفوذ رشتههای مهارتی را در مدارس به ۵۰ درصد برسانیم.
کاظمی با اشاره به برنامههای تدوینشده در راستای کنترل آسیبهای اجتماعی، گفت: تقویت هویت دینی و ملی با بهسازی و استفاده از فناوریهای نوظهور در دستور کار تحول در برنامه درسی قرار گرفته است. در این خصوص برنامه درسی «مدرسه ایران» را بهروزآوری میکنیم.
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟