به گزارش خبر۲۴، درخصوص اهمیت حمل و نقل عمومی در منطقه بیان کرد: منطقه ۱۸ با جمعیت حدود ۵۰۰ هزار نفری از مترو بیبهره است، در حالی که تهران بزرگترین شبکه مترو را در کشور دارد. در حال حاضر منطقه ۱۸ با کمبود شدید اتوبوس روبهرو است.
وی افزود: در حال حاضر تنها ۱۱۹ اتوبوس در این منطقه فعال است که حتی این تعداد نیز کافی نیست. منطقه ما حداقل به ۳۵۰ اتوبوس نیاز دارد تا شهروندان بتوانند از حمل و نقل عمومی بهطور راحت و استاندارد استفاده کنند. با این حال، در پی اقدامات اخیر، ۵۰ دستگاه از این اتوبوسها نوسازی شده است و هدف این است که تعداد اتوبوسهای فعال تا پایان سال به ۲۰۰ دستگاه برسد.
شهردار منطقه ۱۸ همچنین از پیگیریهای مستمر خود برای رفع این مشکل خبر داد و گفت: این کمبود در حمل و نقل عمومی مخصوصاً در مناطق جنوبی تهران و منطقه ۱۸ بیشتر از سایر مناطق احساس میشود. شهروندان ما بعضاً برای استفاده از اتوبوسها مجبورند مدت زمان زیادی را در ایستگاهها منتظر بمانند و این مسئله باعث نارضایتی زیادی شده است.
مشکل سد معبر و ساماندهی دستفروشها
محمدی همچنین به مشکلات سد معبر که از دغدغههای مهم شهروندان منطقه است، اشاره کرد و گفت: مسئله سد معبر عمدتاً مربوط به دستفروشها در بازارهای ترهبار و برخی خیابانهاست که پس از شناسایی این مشکل، اقداماتی برای ساماندهی وضعیت دستفروشها آغاز شده است. ما با همکاری شرکت ساماندهی مشاغل و کلانتریها، برنامهای جامع برای حل این مشکل در نظر گرفتهایم.
وی از طرحهایی برای بهبود وضعیت بازارهای ترهبار نیز خبر داد و تصریح کرد: درخواستی از سازمان میادین برای تبدیل یکی از بازارهای ترهبار به یک مرکز بزرگ داشتیم که بتواند پوشش مناسبی برای منطقه ۱۸ ایجاد کند و وضعیت را ساماندهی کند که این اقدامات به شکلی طراحی شده است که هم منافع شهروندان و هم حقوق دستفروشها حفظ شود.
شهردار منطقه ۱۸ ادامه داد: برای کاهش مشکلات دستفروشها در خیابانهای اصلی، از جمله خیابانهای شهیدان بهرامی و علیپور، برنامهریزیهایی انجام شده است که هدف آن ساماندهی این مشاغل و کاهش مزاحمتها برای ساکنان است. ما در تلاش هستیم تا این وضعیت را با ایجاد بازارهای مشخص برای دستفروشها و تعیین محلهای مناسب برای فعالیت آنان، به شکلی کنترلشده و سازماندهیشده حل کنیم.
توسعه خط ۳ مترو و رفع کمبودهای حمل و نقل عمومی
شهردار منطقه ۱۸ به تلاشها برای توسعه خط ۳ مترو در این منطقه اشاره کرد و گفت: مترو خط ۳ در ضلع جنوب منطقه ۱۸ قرار دارد، اما ایستگاههای این خط هنوز به این منطقه نرسیدهاند که پس از مذاکره با معاونت ترافیک و شهردار تهران، توافقاتی برای توسعه این خط به سمت ایستگاههای جدید صورت گرفته است. قرار است خط ۳ مترو به ایستگاه بیمارستان حکیم ادامه یابد و با توسعه این ایستگاهها، مشکلات حمل و نقل منطقه تا حد زیادی حل شود.
محمدی افزود: پیمانکار و مشاور برای این پروژه انتخاب شدهاند و پیشبینی میشود که عملیات اجرایی این توسعه تا پایان خردادماه آغاز شود. اگر این ایستگاهها اجرایی شوند، اتفاق بزرگی برای منطقه خواهد بود، چرا که منطقه ۱۸ تاکنون از وجود ایستگاه مترو محروم بوده است.
شهردار منطقه ۱۸ به اهمیت این پروژهها برای بهبود شرایط زندگی در این منطقه تأکید کرد و گفت: جمعیت ۵۰۰ هزار نفری منطقه ۱۸، که معادل جمعیت کلانشهرهای بزرگی است، به توجه ویژه نیاز دارد. در حال حاضر، پروژههای حمل و نقل، زیربنایی و زیستمحیطی در اولویت قرار دارند و امیدواریم با پیگیری این پروژهها، شرایط زندگی در منطقه ۱۸ بهبود یابد.
وی همچنین در پایان تاکید کرد: در کنار پروژههای حمل و نقل، توجه ویژهای به مشکلات زیستمحیطی و همچنین مسائل مربوط به خدمات عمومی خواهد شد. شهردار منطقه ۱۸ به شهروندان اطمینان داد که این پروژهها به شکلی اولویتبندی شدهاند که با کمترین زمان و بیشترین اثربخشی، مشکلات منطقه حل شود.