رسانه تصویری خبر۲۴

مدیر کشتیرانی: تحریمی  لغو نشد که مکانیسم ماشه موثر باشد

مدیر کشتیرانی: تحریمی لغو نشد که مکانیسم ماشه موثر باشد

به گزارش خبر۲۴،علی اکبر غنجی، عضو سابق هیات مدیره شرکت کشتیرانی اظهار کرد: در مکانیسم ماشه بیشتر درباره ممنوعیت انتقال دانش هسته‌ای و موشکی و‌ محدود کردن برخی دارایی‌های ایران اشاره شده است.عضو سابق هیات مدیره شرکت کشتیرانی ادامه داد: در مکانیسم ماشه اشاره شده که قطعنامه‌های ۱۶۹۶ و ۱۷۳۲…

- اندازه متن +

به گزارش خبر۲۴،علی اکبر غنجی، عضو سابق هیات مدیره شرکت کشتیرانی اظهار کرد: در مکانیسم ماشه بیشتر درباره ممنوعیت انتقال دانش هسته‌ای و موشکی و‌ محدود کردن برخی دارایی‌های ایران اشاره شده است.عضو سابق هیات مدیره شرکت کشتیرانی ادامه داد: در مکانیسم ماشه اشاره شده که قطعنامه‌های ۱۶۹۶ و ۱۷۳۲ سال ۲۰۰۶، قطعنامه ۱۷۴۷ مصوب سال ۲۰۰۷، قطعنامه ۱۸۰۳ سال ۲۰۰۸، قطعنامه ۱۹۲۹ سال ۲۰۱۰، قطعنامه ۱۸۳۵ و ۱۹۸۴، که در این سه مورد آخر، بیشتر تحریم های گسترده معاملات مالی شرکت های حمل و نقلی و موشک‌های بالستیک و دانش‌های تعهدی بوده است، بازخواهد گشت.وی افزود: بیشتر این تحریم ها در موضوع واردات یا ممنوعیت واردات دانش هسته‌ای و موشکی و مسدود کردن بخشی از دارایی‌های ایران بوده است.غنجی تاکید کرد: یعنی ما از سال ۸۸ تا ۹۷ تخت شدیدترین تحریم ها بوده ایم. پس اسنپ بک چیز جدیدی نیست و از سال ۸۸ با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم.عضو سابق هیات مدیره شرکت کشتیرانی تصریح کرد: بسیاری از این دستاوردهایی که الان به عنوان دستاوردهای توسعه‌ای شناخته می‌شود مانند پالایشگاه ستاره خلیج فارس، توسعه ناوگان لجستیکی کشور چه دریایی و چه ریلی، ساخت و سازهای داخل کشور، پروژه‌های بزرگی مثل اتمام کارهای متروی تهران، ماشین آلات مترویی، تجهیز بسیاری از پتروشیمی‌ها و ساخت پتروشیمی‌ها در همین سالهایی بوده است که همه این تحریم‌ها وحود داشته است. وی ادامه داد: مگر تحریمی لغو شده بود که بازگشت مکانیسم ماشه برای ما مهم باشد؟

با دنبال‌کردن صفحه اقتصادی خبرگزاری فارس در جریان آخرین تحولات اقتصادی ایران و جهان قرار بگیرید.
ارسال دیدگاه
0 دیدگاه

نظر شما در مورد این مطلب چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *