رسانه تصویری خبر۲۴

شهردار تهران: بیشترین اقدامات عملی را برای کاهش آلودگی داشتیم

شهردار تهران: بیشترین اقدامات عملی را برای کاهش آلودگی داشتیم

علیرضا زاکانی، شهردار تهران، با بیان اینکه سهم شهرداری در قانون آلودگی هوا رتبه یازدهم است، گفت: شهرداری تهران بیشترین اقدامات عملی را برای کاهش آلودگی هوا انجام داده است.

- اندازه متن +

به گزارش خبر۲۴،همزمان با ایام روز دانشجو، نشست دانشجویان دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران با محور بررسی عملکرد مدیریت شهری، طرح مطالبات دانشجویی با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران، برگزار شد.در ابتدای جلسه، محمد شجاعی، نماینده انجمن علمی دانشجویان، به بیان مطالب خود پرداخت.

بیشترین اقدامات عملی در حوزه کاهش آلودگی هوا توسط شهرداری انجام شده است
شهردار تهران، در پاسخ به سوالات و مطالب بیان شده، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز دانشجو، از حضور در جمع دانشجویان ابراز خرسندی کرد و گفت: از شنیدن نقدها و مطالبات دانشجویان استقبال می‌کنم و این جلسات را فرصتی برای گفت‌وگوی جدی و بی‌واسطه می‌دانم. وی در بخشی از سخنان خود جمعیت ثابت شهر تهران را حدود ۹.۵ میلیون نفر عنوان کرد و افزود: روزانه بین ۳ تا ۴ میلیون نفر جمعیت شناور وارد تهران می‌شوند.
شهردار تهران در ادامه با اشاره به وضعیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی در ابتدای آغاز مسئولیت خود، گفت: در زمان تحویل شهرداری، تهران تنها ۸۶۰ اتوبوس فعال داشت، در حالی که طبق اسناد بالادستی، شهر به حداقل ۹ هزار اتوبوس نیاز دارد. زاکانی افزود: در این دوره، قرارداد خرید ۷ هزار دستگاه اتوبوس منعقد شد که تاکنون بیش از ۲ هزار دستگاه وارد خطوط شده و بخش عمده‌ای از آن‌ها برقی است.وی با اشاره به مقایسه قیمت اتوبوس‌های داخلی و خارجی، تصریح کرد: خرید اتوبوس‌های برقی خارجی با قیمت پایین‌تر و با شرط انتقال فناوری و راه‌اندازی خط تولید داخل انجام شده و این مسیر به نفع شهر و تولید ملی است.
زاکانی همچنین درباره سوالات مطرح شده در خصوص روشنایی معابر تأکید کرد: شهرداری تهران مدیریت واحد شهری در حوزه‌هایی مانند برق و آب ندارد و بخشی از مشکلات، ناشی از تقسیم مسئولیت میان دستگاه‌های مختلف دولتی است.شهردار تهران درباره آلودگی هوا نیز گفت: طبق قانون، ۲۳ دستگاه در این حوزه مسئولیت دارند و سهم شهرداری در رتبه یازدهم قرار دارد، با این حال بیشترین اقدامات عملی در حوزه حمل‌ونقل عمومی، توسعه فضای سبز، هوشمندسازی شهری و کاهش سفرهای درون‌شهری توسط شهرداری انجام شده است.
رویداد هفته دیزاین هیچ نسبتی با شهرداری تهران نداشت
در ادامه نشست، محسن مهدوی، نماینده جامعه اسلامی دانشجویان دانشکدگان مدیریت، با تبریک روز دانشجو، به تبیین هویت تاریخی و اجتماعی دانشجو پرداخت و گفت: دانشگاه همواره نماد آگاهی، عدالت‌خواهی، استقلال و مطالبه‌گری بوده است. وی با تقدیر از حضور شهردار تهران در دانشگاه، این حضور را نشانه‌ای از تفاوت رویکرد مدیریتی دانست و افزود: انتظار از یک مدیر انقلابی، صرفاً اجرای پروژه‌های عمرانی نیست، بلکه ایجاد نظم، اخلاق و آرامش در روح شهروندان است.مهدوی با طرح دغدغه‌های فرهنگی، نسبت به برخی رویدادهای فرهنگی مانند هفته دیزاین دانشگاه تهران انتقاد کرد و خواستار نقش‌آفرینی جدی‌تر شهرداری در صیانت از هویت فرهنگی و ارزشی تهران شد.
در ادامه نشست، زاکانی در واکنش به انتقاد مطرح‌شده درباره برگزاری «هفته دیزاین» در دانشگاه تهران و نسبت دادن آن به مدیریت شهری، با صراحت این موضوع را خارج از حوزه مسئولیت شهرداری دانست و تأکید کرد: اتفاقی که در دانشگاه تهران رخ داد هیچ نسبتی با شهرداری نداشت و اساساً متولی آن ما نبودیم. حتی عنوانی که به آن برنامه نسبت داده شد نیز نادرست بود و همان زمان تکذیب شد. مسائل فرهنگی مهم‌اند، اما هر نهاد باید در حوزه مسئولیت خود پاسخگو باشد.وی با اشاره به لزوم مواجهه عاقلانه با مسائل فرهنگی افزود: آنچه امروز در برخی حوزه‌ها می‌بینیم می‌تواند بخشی از یک سناریوی کلان فرهنگی باشد، بنابراین برخورد افراطی یا تفریطی راه‌حل نیست و باید مواجهه‌ای منطقی، دقیق و مسئولانه داشت.
ناترازی‌های اقتصادی امروز، بیشتر ناشی از تکرار رویکردهای غلط مدیریتی است
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به مباحث اقتصادی مطرح‌شده از سوی دانشجویان پرداخت و با تأکید بر نقش مدیریت در حل مشکلات کشور گفت: ناترازی‌های اقتصادی امروز کشور بیش از آنکه محصول تحریم باشد، ناشی از تکرار رویکردهای غلط مدیریتی است. تحریم ظلم است و اثر دارد، اما سهم آن کمتر از آن چیزی است که القا می‌شود. تجربه مدیریت شهری به من نشان داد که اگر اراده و مسیر درست وجود داشته باشد، بسیاری از کارها قابل انجام است.
زاکانی با بیان اینکه در دوران مدیریت خود توانسته‌اند قراردادهایی در حدود ۱۳ میلیارد یورو منعقد کنند، تصریح کرد: این اقدامات در شرایط تحریمی انجام شد و نشان داد که کشور ظرفیت بالایی برای پیشرفت دارد و نباید معطل نگاه‌های مأیوس‌کننده ماند.وی در پاسخ به پرسش دانشجویان درباره مقایسه بانک شهر و بانک آینده، این مقایسه را نادرست خواند و توضیح داد: بانک شهر چهار سال پیش هم با بانک شهر امروز قابل قیاس نیست. این بانک در گذشته حدود ۲۸ همت زیان انباشته داشت، اما امروز زیان انباشته آن صفر شده و در سال جاری حدود ۱۶ همت سود ثبت کرده است. بانک شهر امروز جزو بانک‌های برتر کشور است و این نتیجه اصلاح ساختار، تعهد شهرداری و عملکرد هیئت‌مدیره و مدیرعامل آن است.شهردار تهران با اشاره به وضعیت بدهی‌های بانکی شهرداری افزود: قبل از اینکه مسئولیت را تحویل بگیریم، شهردار وقت قبل از من در مصاحبه ای گفت شهرداری ۵۰ همت بدهی دارد وقتی ما مسئولیت را بر عهده گرفتیم پیگیری کردیم مشخص شد بدهی ۱۶۹ همت بدهی وجود دارد ما شروع کردیم به مذاکره و بررسی که مشخص شد بدهی واقعی حدود ۸۰ همت است. ما متعهد شدیم این بدهی‌ها را تسویه کنیم به جای اینکه بگوییم نمی دهیم یا نداریم یا نمی شود کار کرد. امروز شهرداری تهران بدهی بانکی نکول‌شده ندارد و به یکی از خوش‌حساب‌ترین مجموعه‌ها تبدیل شده است در حالی که قبل از دوره ما شهرداری بدحساب ترین بدهکاران بود.
زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع عدالت فضایی و فاصله شمال و جنوب تهران اشاره کرد و گفت: بر اساس بررسی‌ها، حدود ۶۶ درصد پروژه‌های شهری در سال‌های اخیر در مناطق جنوبی و کمتر برخوردار تهران اجرا شده است. هدف ما این است که جنوب شهر تهران در افق پیش‌رو از نظر خدمات و زیرساخت‌ها به سطحی ممتاز برسد و این موضوع صرفاً در حد شعار باقی نماند. شهردار تهران در ادامه در توضیح رویکرد مدیریت شهری نسبت به شکاف شمال و جنوب تهران تأکید کرد: سیاست شهرداری، «هم‌سطح‌سازی فرصت‌ها»ست نه توسعه نامتوازن. به گفته زاکانی، مناطق جنوبی و حاشیه‌ای تهران از جمله مناطق ۱۵، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ طی چند سال آینده چهره‌ای کاملاً متفاوت خواهند داشت.
سیاست شهرداری، تمرکز امکانات کلان صرفاً در شمال شهر نیست
وی به پروژه ساماندهی گود عظیم منطقه ۱۸ اشاره کرد و آن را بزرگ‌ترین خطر زیست‌محیطی و ایمنی تهران دانست که اکنون با استفاده از مشاوران داخلی و خارجی، به یک فرصت راهبردی برای شهر تبدیل شده است. بر اساس توضیحات شهردار، بخشی از این محدوده ۸۴ هکتاری به مرکز لجستیک هوشمند تهران تبدیل می‌شود تا باراندازهای فرسوده و آلاینده از درون شهر خارج شوند و سهم قابل توجهی از آلودگی و فرسودگی شهری کاهش یابد.شهردار تهران همچنین از انتقال ترمینال‌های جنوب و غرب به این محدوده خبر داد و گفت در کنار آن، احداث یک ورزشگاه ۵۰ هزار نفری و مجموعه‌های بزرگ ورزشی و تفریحی در مناطق جنوبی در دستور کار است؛ این اقدام موجب جهش خدماتی و هویتی این مناطق خواهد شد.
زاکانی تصریح کرد: سیاست شهرداری، تمرکز امکانات کلان صرفاً در شمال شهر نیست و در جنوب‌شرق و جنوب‌غرب تهران نیز قطب‌های جدید شهری در حال شکل‌گیری است.در بخش دیگری از سخنان خود، زاکانی با ارائه آمارهایی از توسعه مترو تهران گفت: طول خطوط مترو از ۲۶۹ کیلومتر در ابتدای دوره مدیریت فعلی به ۳۱۰ کیلومتر رسیده و تا پایان سال به ۳۲۰ کیلومتر افزایش می‌یابد. او از انعقاد قرارداد برای احداث ۱۹۰ کیلومتر خط جدید مترو با ۱۷۰ ایستگاه خبر داد و تأکید کرد بخش عمده این توسعه در مرکز و جنوب شهر خواهد بود. به گفته شهردار، هر کیلومتر مترو حدود پنج هزار میلیارد تومان هزینه دارد و مجموع قراردادهای منعقدشده، سرمایه‌گذاری‌ای در مقیاس هزار همت را نشان می‌دهد.زاکانی در پاسخ به پرسش‌های دانشجویان، رویکرد مدیریت شهری را «سه‌لایه‌ای» توصیف کرد و گفت :با افرادی که در گذشته تخلف کرده‌اند برخورد شده و اموال بازگردانده شده است. به گفته وی طی دو سال گذشته بیش از ۱۳۰ همت از منابع عمومی بدون هیاهوی رسانه‌ای به شهر بازگشته و در مواردی، واگذاری‌های چندصد میلیاردی با پیگیری حقوقی ابطال شده است. وی افزود: هم‌زمان، با اصلاح فرآیندها و حذف «امضاهای طلایی»، تلاش شده زمینه بروز فساد جدید از بین برود و شهرسازی به‌صورت غیرحضوری و شفاف انجام شود. زاکانی همچنین از برخورد با حدود ۷۰۰ نیروی متخلف در بدنه شهرداری خبر داد.
ایجاد زیرساخت‌های جدید برای مشارکت دانشجویان
شهردار تهران در واکنش به انتقادات دانشجویان درباره ارتباط ضعیف شهرداری با بدنه دانشگاهی، از ایجاد زیرساخت‌های جدید برای مشارکت دانشجویان خبر داد. وی گفت: با اخذ مجوز از وزارت علوم، پارک‌ها و کارخانه‌های نوآوری در سطح شهر در حال شکل‌گیری است و حدود ۲۵۰ هکتار از اراضی شهری به این منظور اختصاص یافته تا دانشجویان و شرکت‌های نوپا بتوانند در قالب پروژه‌های واقعی با مدیریت شهری همکاری کنند. زاکانی تأکید کرد این همکاری‌ها نباید مقطعی و وابسته به یک دوره مدیریتی باشد.در ادامه جلسه، دغدغه اشتغال فارغ‌التحصیلان و تمرکز شرکت‌ها در تهران مطرح شد.
زاکانی با اشاره به نقش الگو‌ساز تهران گفت: اگر اقتصاد شهری تهران کارآمد شود، این الگو قابلیت تعمیم به سایر کلان‌شهرها را دارد.وی در ادامه از پیگیری این موضوع در سطح مجمع کلان‌شهرهای کشور خبر داد و افزود: یکی از سیاست‌های کلان دولت، بازگشت شرکت‌ها و ظرفیت‌های اشتغال به استان‌ها و شهرهای مبدأ است.در پاسخ به انتقادات درباره مترو پرند و خطوط حومه‌ای، شهردار تهران مشکل اصلی را کمبود منابع و واگن دانست و گفت: شهرداری آمادگی کامل برای توسعه و افزایش سرویس‌دهی دارد، اما تأمین هزینه‌های حومه‌ای نیازمند ورود دولت و استان است. زاکانی همچنین از قرارداد خرید و ساخت بیش از هزار واگن جدید خبر داد و گفت: با تکمیل این ناوگان، فاصله حرکت قطارها کاهش خواهد یافت.
توافق شهرداری با دانشگاه تهران برای ایجاد مسیر پیاده‌راه امن
موضوع خوابگاه‌های دانشجویی و امنیت پیرامون دانشگاه نیز از دیگر محورهای پرسش‌ها بود. زاکانی توضیح داد که برای آینده، پیشنهاد مولدسازی و احداث خوابگاه‌ها در جوار دانشگاه‌ها به وزارت علوم ارائه شده و تفاهم‌نامه‌هایی در این زمینه در حال شکل‌گیری است. وی همچنین از توافق با دانشگاه تهران برای ایجاد مسیر پیاده‌راه امن میان کوی دانشگاه و ایستگاه مترو پارک گفت‌وگو خبر داد.در ادامه نشست، زاکانی در پاسخ به سوالی درباره نوع مواجهه‌اش با اعتراضات دانشجویی و صنفی، تأکید کرد: قضاوت درباره یک موضع یا جمله نباید بر اساس «بُرش‌های جداشده از متن» صورت گیرد. وی با اشاره به تجمعات سال‌های اخیر گفت: در دوره مدیریت فعلی، مسیر اعتراض و تجمع بسته نبوده و معترضان بارها امکان طرح مطالبات خود را داشته‌اند.زاکانی گفت: شهرداری تهران تلاش کرده به‌جای برخورد قهری، پاسخ معتبر به مطالبات بدهد و نمونه آن رسیدگی به اعتراضات آتش‌نشانان است که امروز دیگر تجمع اعتراضی ندارند زیرا مطالباتشان پیگیری شده است.
اتوبوس‌های دوکابین و سه‌کابین برقی در حال ورود به ناوگان هستند
در بخش دیگری از نشست، یکی از دانشجویان نسبت به خرید اتوبوس‌های چینی و احتمال فدا شدن کیفیت به‌خاطر کمیت انتقاد کرد. زاکانی در پاسخ، با رد این نگرانی گفت: کیفیت ناوگان جدید اتوبوس‌رانی به‌صورت دقیق بررسی شده و اتوبوس‌های واردشده از نظر باتری، خدمات و استانداردها در سطح بالایی قرار دارند. وی توضیح داد که اتوبوس‌های دوکابین و سه‌کابین برقی در حال ورود به ناوگان هستند و ۵۷ دستگاه در گمرک قرار دارد و ۷۵ دستگاه سه‌کابین ۲۶ متری نیز برای مسیرهایی مانند خیابان انقلاب در نظر گرفته شده است. به گفته شهردار، تفاوتی میان تولید داخل و واردات از نظر منشأ قطعات اصلی وجود ندارد و حتی در گذشته نیز موتور و شاسی از خارج تأمین می‌شده است.
در ادامه، موضوع عدالت شهری و دسترسی افراد دارای معلولیت و کم‌توان به حمل‌ونقل عمومی مطرح شد. زاکانی با اشاره به برنامه‌های شهرداری در این حوزه گفت تهران بیشترین خدمات را به کودکان استثنایی در کشور ارائه می‌دهد و حدود سه هزار دانش‌آموز استثنایی با سرویس رایگان شهرداری به مدارس منتقل می‌شوند. وی افزود بسیاری از ایستگاه‌های قدیمی مترو که در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ ساخته شده‌اند فاقد استانداردهای مناسب‌سازی بوده‌اند، اما در سال‌های اخیر روند مناسب‌سازی ایستگاه‌ها آغاز شده و به‌صورت تدریجی در حال تکمیل است.شهردار تهران تأکید کرد: اتوبوس‌های جدید همگی امکان حمل ویلچر دارند و در حوزه شهرسازی نیز الگوی مناسب‌سازی معابر و ساختمان‌ها در پروژه‌های جدید لحاظ شده است. وی افزود: مراکز مشخصی در شهرداری برای رسیدگی به مطالبات توان‌یابان و معلولان فعال هستند و این موضوع به‌عنوان یک اصل در سیاست‌های مدیریت شهری دنبال می‌شود.
پروژه فتح تکمیل و پروژه «باغ‌راه» در آستانه بهره برداری
در ادامه نشست، یکی از دانشجویان به مشکلات ناشی از هم‌زمانی پروژه‌های عمرانی در مناطق ۱۷ و ۱۸ اشاره کرد و گفت که اجرای هم‌زمان پروژه‌هایی مانند میدان فتح، پروژه حضرت زهرا و طرح‌های عمرانی شهرک ولی‌عصر موجب قفل‌شدن ترافیکی این مناطق شده است. زاکانی در پاسخ گفت: اجرای پروژه‌های بزرگ شهری ناگزیر با دشواری‌های مقطعی همراه است و امکان انجام هم‌زمان عملیات عمرانی و باز نگه داشتن کامل معابر وجود ندارد. وی با این حال تأکید کرد که این پروژه‌ها به مراحل پایانی رسیده‌اند و برخی از آن‌ها مانند پروژه فتح تکمیل شده و پروژه «باغ‌راه» نیز به‌زودی افتتاح خواهد شد.
حدود ۲۵۰ هکتار از اراضی شهری در حال تبدیل شدن به «کارخانه نوآوری» است
در ادامه یکی از دانشجویان با تأکید بر ظرفیت علمی دانشگاه‌ها پیشنهاد داد پروژه‌های شهرداری در حوزه‌های بازرگانی، مالی، گمرک و سایر رشته‌ها به دانشگاه‌ها واگذار شود تا دانشجویان به‌صورت مستقیم در حل مسائل اجرایی شهر نقش داشته باشند. وی خواستار ایجاد یک فرآیند پایدار و نهادمند شد که محدود به یک دوره مدیریت یا یک ساختمان خاص نباشد.زاکانی در پاسخ گفت: شهرداری با اخذ مجوزهای لازم، پارک‌های فناوری و مجموعه‌های نوآوری را در مقیاسی گسترده در سطح شهر فعال کرده و حدود ۲۵۰ هکتار از اراضی شهری در حال تبدیل شدن به «کارخانه نوآوری» است تا دانشجویان، نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند. به گفته وی، بسته‌های حمایتی و برنامه‌های مرتبط تا دهه فجر به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد و افتتاح پارک ولایت و توسعه مراکز نوآوری در دستور کار است.
در ادامه، یکی از دانشجویان با اشاره به دشواری تحصیل برای اقشار کم‌درآمد و تمرکز فرصت‌های شغلی در تهران، نسبت به آینده اشتغال فارغ‌التحصیلان به‌ویژه در مقاطع ارشد و دکتری ابراز نگرانی کرد. وی تأکید کرد بسیاری از دانشجویان پس از بازگشت به شهرهای خود با فقدان شغل متناسب با تحصیلاتشان مواجه می‌شوند، چرا که دفاتر و بخش‌های اداری شرکت‌ها در تهران متمرکز شده است.شهردار تهران در پاسخ، با اشاره به مسئولیت خود به‌عنوان دبیر مجمع کلان‌شهرهای کشور گفت: یکی از محورهای اصلی پیگیری، ایجاد الگوهای مشارکت‌محور با حضور نخبگان و جوانان برای اقتصاد شهری است. به گفته زاکانی، تمرکز شرکت‌ها در تهران از دغدغه‌های قدیمی کشور است و از دهه ۸۰ سیاست بازگشت ظرفیت‌های اقتصادی به استان‌ها مطرح بوده و همچنان در دستور کار دولت قرار دارد.
شبکه متروی تهران در افق پنج‌ساله به بیش از ۳۳۰ ایستگاه خواهد رسید
در بخش دیگری از نشست، زاکانی با بیان اینکه مسیر تحولات شهری محدود به یک فرد یا دوره نیست، تأکید کرد: اسناد، قراردادها و چارچوب‌های اجرایی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابلیت پیگیری در دوره‌های بعدی را داشته باشند. وی افزود: یکی از هنرهای مدیریت شهری فعلی، تبدیل برنامه‌ها به مطالبه عمومی است تا هیچ مدیری نتواند به‌راحتی از اجرای آن‌ها عقب‌نشینی کند. شهردار تهران با اشاره به توسعه مترو گفت: قراردادها و عملیات اجرایی به‌گونه‌ای پیش رفته که شبکه مترو تهران در افق پنج‌ساله به حدود ۴۹۸ کیلومتر خط و بیش از ۳۳۰ ایستگاه خواهد رسید.
شهرداری تهران آماده توسعه خطوط مترو به سمت شهریار، ملارد، ورامین و پردیس است
در ادامه، موضوع متروهای حومه‌ای، از جمله پرند و کرج، مطرح شد. زاکانی در این باره تصریح کرد: شهرداری تهران امکان تأمین هزینه‌های شهرهای اطراف را ندارد و توسعه این خطوط نیازمند مشارکت دولت و استان‌هاست. وی با این حال، تأکید کرد: شهرداری بارها آمادگی خود را برای انعقاد قراردادهای جامع جهت توسعه خطوط به سمت شهریار، ملارد، ورامین و پردیس اعلام کرده است، چرا که مهم‌ترین خدمت به تهران ایجاد ارتباط منطقی و سریع با پیرامون شهر و کاهش ورود خودروهاست.
پیشنهاد جدید شهرداری برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی از طریق ظرفیت‌سازی و مولدسازی است موضوع خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه تهران و مسئولیت شهرداری در تأمین امنیت و کیفیت محیط پیرامونی نیز از دیگر محورهای جلسه بود. زاکانی توضیح داد پیشنهاد جدید شهرداری، ساخت خوابگاه‌ها در داخل یا جوار دانشگاه‌ها از طریق ظرفیت‌سازی و مولدسازی است تا دانشجویان به‌جای اسکان در بافت‌های نامناسب شهری، در نزدیکی محیط آموزشی خود مستقر شوند. وی همچنین از توافق با دانشگاه تهران برای ایجاد مسیر پیاده‌راه ایمن میان کوی دانشگاه و ایستگاه مترو پارک گفت‌وگو خبر داد.زاکانی در بخش پایانی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره مواجهه با برخی اعتراضات، گفت: برداشت‌های تقطیع‌شده از یک جمله یا یک کلیپ، تصویر نادرستی ایجاد می کند، در همان موارد مطرح‌شده، شخصاً در میان معترضان حاضر شده، با آن‌ها گفت‌وگو کرده و مسیر تجمع را تا پایان همراهی کردم.
وی در خاتمه تاکید کرد: در دوره مدیریت فعلی، باب اعتراض و تجمع در شهرداری باز بوده و تلاش شده به‌جای برخورد، پاسخ معتبر به مطالبات داده شود؛ رویکردی که به گفته او، نتیجه آن کاهش تجمعات صنفی از جمله در میان آتش‌نشانان بوده است.
ارسال دیدگاه
0 دیدگاه

نظر شما در مورد این مطلب چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *