به گزارش خبر ۲۴؛ حجتالاسلام عبدالله حاجیصادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز در نشست خبری طی سخنانی اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل ماندگاری نهضت عاشورا طراحی امام حسین(ع) برای قرائت و روایت از عاشورا بود.
ویافزود: وقتی در همان آغاز به امام حسین(ع) گفتند انتهای این سفر شهادت و اسارت است، ایشان فرمودند «خداوند اینطور میخواهد» و در ادامه نیز حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) نگذاشتند عاشورا در کربلا بماند.
حاجیصادقی ادامه داد: یزید خود را در برابر ایستادگی امام حسین(ع) شکستخورده دید لذا برنامهای در شام ترتیب داد تا از این شکست یک پیروزی نمایش دهد. دقیقاً همانطور که استکبار امروز سعی دارد قرائت پیروزی از شکستهای خود ارائه دهد.
نماینده ولیفقیه در سپاه عنوان کرد: امروز هم یکی از رسالتهای خبرنگاران ما بعد از این پیروزیهایی که خداوند نصیب ملت ما کرد، روایت این پیروزی مهم است و نباید بگذاریم دشمن با القاء شکها این پیروزی را کمرنگ کرده و شکستهای خود را بپوشاند.
وی اظهار داشت: ما امروز در مذاکره هم از موضع یک ملت پیروز میرویم و این دشمن ماست که دچار استیصال شده است. مذاکره برای ما هرگز گزینه اصلی نیست و ما جهاد و مقاومت را گزینه اصلی میدانیم اما در عین حال از فرصت مذاکره هم غفلت نمیکنیم.
حاجیصادقی گفت: دو شاخص در اساس و بنیان سپاه نقش اصلی و محوری دارند. شاخص اول ولایتمداری است؛ زیرا سپاه برای سربازی ولایت تأسیس شد و اعتقاد سپاه این است که خدامحوری بدون ولایتمداری امکان ندارد و بر این اصل استقامت دارد.
وی ظلمستیزی را شاخص اصلی دیگر سپاه دانست و گفت: در گذشته و حال دشمنان تلاش زیادی کردند با فضاسازی و جنگ روانی این نهاد مطیع فرمانبر ولایت را تضعیف کنند اما هرگز موفق نشدند و در ادامه هم موفق نخواهند شد.
نماینده ولیفقیه در سپاه عنوان کرد: سپاه ولایتمداری خود را با تقدیم شهدای بسیار اثبات کرده و مانند امامحسین(ع) میگوید که در راه خدا سر میدهیم اما با دشمن دست نمیدهیم. سپاه هرگز با استکبار آشتی نخواهد کرد و دشمنی ما با استکبار هرگز پایان نخواهد یافت.
وی ادامه داد: قرآن به ما فرموده است «با دشمنان خدا دوستی نکنید زیرا در این صورت از مرز ایمان خارج شدهاید»؛ لذا فرهنگ استکبارستیزی در اساس سپاه است و سپاه هنوز هم اسرائیل را یک عده سرطانی میداند و ما در اندیشه نابودی او هستیم و سلطه آمریکا را برای همه مسلمانان مضر میدانیم؛ سپاه در مبارزه با استکبار گرفتار تردید، شک و تزلزل نخواهد شد.
حاجیصادقی گفت: بین ما و استکبار دیوار دشمنیِ بلند است و ما هرگز به آنها اعتماد نمیکنیم. فرماندهان و آحاد پاسداران فعلی مانند شهیدان بر پیمانی که با ولیّ خدا بستهاند استوارند و هزینه این استقامت را هم میدهند. امروز همه نیروهای سپاه با تمام قدرت، آمادگی کامل و دست بر روی ماشه با قدرت و اراده قوی آماده هستند در صحنهای که ولایت نیاز داشته باشد به میدان بیایند و با دشمن برخورد کنند. سپاه همانطور که نسبت به امامین انقلاب ۴۷ سال است ولایتمداری را اثبات کرده و نشان داده رفتوآمد دولتها و مجلسها در رفتار او تغییر ایجاد نمیکند، امروز هم رهبریِ آیتالله سید مجتبی خامنهای را موهبت الهی میداند.
نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان کرد: من بهعنوان کسی که در جریان فعالیت خبرگان بودم شهادت میدهم رهبر معظم انقلاب را خداوند انتخاب کرد و خدا کاری کرد تا نام و راه خامنهای تعطیل نشود. سپاه نسبت به این رهبر حکیم و فرزانه مانند دو امام گذشته سربازی میکند و خدا را بابت این نعمت شکر میکنیم. ما هر موضعگیری خود را منطبق با رهبر معظم انقلاب میکنیم و هرگز هم از این موضع کوتاه نمیآییم.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود درباره مسائل مطرح شده درخصوص مذاکره با آمریکا گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند «علیالاصول نظر دیگری داشتم»، اصول ایشان اصول قرآنی مانند اصلهای بیاعتمادی به دشمن، آشتیناپذیری دشمن و ورود از موضع پیروزمندانه به مذاکره است. آنچه ما بهدست آوردهایم آن است که ایشان مطلوبهایی داشتند که دوستان شعام نتوانستند همه آنها را محقق کنند اما ایشان اجازه دادند در قبال تعهدی که مسئولیتی میدهند آنها با دقت و احتیاط راه را ادامه دهند. ایشان تاکید کردند که مسئولان با حُسن نظر و تلاش زیاد و از سر دلسوزی اقدام کردند.
حاجیصادقی افزود: وقتی رهبر عزیزمان مسئولان را اینطور توصیف میکنند دیگران نباید مسئولان را با القاب ناشایست خطاب قرار دهند اما اینکه بگوییم همه جزئیات را رهبر معظم انقلاب تأیید کردند، حرف غلطی است. از سوی دیگر اینکه بگوییم حرفی را بر مقام معظم رهبری تحمیل کردند هم درست نیست. رهبر معظم انقلاب با شجاعت و اقتدار در حال رهبری هستند و اینکه ایشان فرمودند «علیالاصول نظر دیگری داشتم» یعنی کسی چیزی بر ایشان تحمیل نکرده اما برای دشمن پیام روشنی داشت که ما بیش از اینها از شما طلب داریم.
نماینده ولیفقیه در سپاه گفت: نکته بعدی این است که رهبر معظم انقلاب محکم بر سر مواضع خود ایستادهاند و این پیام را به مسئولان داشت که این چیزی که شما تهیه کردید حداقلی بوده و مطلوب نیست و اجازه ایشان هم مشروط است. مسئولان شعام به هر دلیلی به این کار تن دادند و پس از جلسات رئیسجمهور با رهبر معظم انقلاب، ایشان اجازه مذاکره را صادر کردند. آنچه در مذاکرات میآید تمام خواستههای ما نیست و ما از خواستههای خود مانند خونخواهی رهبر شهید کوتاه نمیآییم.
وی اظهار داشت: همه ما باید با تمام وجود در صحنه حضور پیدا کنیم تا مسئولان همین مقدار که اجازه گرفتند را بتوانند انجام دهند و ما باید مطالبهگری کنیم، زیرا مطالبهگری موضوع بسیار خوبی است. مسئولان ما نماینده یک ملت خشمگین است که از شهادت رهبر خود داغدار است و باید با قدرت بروند و همین مقداری که اجازه گرفتند را محقق کنند. اما نباید اجازه دهیم دشمن از این مطالبهگری سوءاستفاده کند زیرا دشمن بهدنبال آن است تا نیروهای انقلاب را از درون دچار فرسایش کند.
حاجیصادقی عنوان کرد: این بعثت عظیمی که به برکت خون این رهبر شهید پدید آمده را نباید بگذاریم دشمن با اختلاف از بین ببرد. دشمن باید آرزوی اینکه روزی بتواند سپاه را از سربازی و جانفداکردن در مسیر ولایت باز بدارد، بگور ببرد. سپاه بر خود واجب میداند در مسیر ولایت از همهچیز خود بگذرد. پیوند عمیق سپاه با ولایت آنقدر مستحکم است که با این چیزها متزلزل نمیشود. این بیانصافی است که ما فرماندهان فعلی سپاه را به نسبت فرماندهان شهید در دو مسیر بیینیم؛ من شهادت میدهم فرماندهان موجود هم حاضرند از همه چیزشان بگذرند ولی سر سوزنی از ولایتمداری کوتاه نیایند و تحت هیچ شرایطی از ولایتمداری کوتاه نمیآیند.
نماینده ولیفقیه در سپاه گفت: یکی از شیوههای دشمن این است که حتی در شکست هم روایت پیروزی ارائه دهد؛ لذا خودشان هم میدانند که این قرائت آنها درست نیست اما از نظر ما هم این توافق کامل نیست و آنقدر به این دشمن بیاعتمادیم که در مرحله عمل هم بیاعتماد وارد میشویم. ما تنگه هرمز را در اختیار داریم و نیامدیم تا جهاد را ترک کنیم؛ دولتمردان فرصتی خواستند تا با مذاکره کار را به پیش ببرند اما اگر دشمن به تعهدات خود عمل نکند تنگه هرمز در اختیار ماست و رزمندگان آماده هستند کار خود را انجام دهند.
وی درباره حواشی درخصوص مباحث مطرح شده پیرامون خود و سعید جلیلی گفت: آقای جلیلی نماینده حضرت آقا در شعام هستند؛ من نسبتهایی را به ایشان دیدم که ناروا و ظلم به ایشان بود. با توجه به بیانات خود وی در جلسهای که فقط من نبودم و حتی یکی از خبرنگاران هم آنجا حضور داشتند من از او دفاع کردم و از بیانیه دفتر وی تعجب کردم.
حاجیصادقی افزود: برخی میگفتند آقای جلیلی میگوید رهبر انقلاب اصلاً با مذاکره موافق نیستند اما خود او (جلیلی) با صراحت گفت حضرت آقا با مذاکره عزتمندانه مخالفتی ندارند؛ دوباره من سوال کردم پس حضرت آقا با اصل مذاکره با رعایت اصولش مخالفتی ندارند؟ که او گفت خیر مخالفتی ندارند. اتفاقاً نباید به نام او بیان کنند که حضرت آقا مخالف مذاکره بوده و شعام خودش رفته مذاکره کرده است.
نماینده ولیفقیه در سپاه تصریح کرد: همچنین به او نسبت دادند که وی برخی افرادی که در شعام به این تفاهمنامه رأی دادند را خائن میداند ولی خود او (جلیلی) در جلسه گفت وقتی رهبر معظم انقلاب آن تعابیر را درباره مسئولان بیان داشتند نظرشان اینگونه نبوده است. نگاه آقای جلیلی اخلاقمدار است و من خواهش میکنم خود او نسبت به چیزی که من نقل کردم، روشنگری کند.
وی ادامه داد: نکته بعدی این بود که میگفتند ارائه اسناد با طبقهبندی بالا از سوی جلیلی صورت گرفته که من گفتم این کار از سمت وی نبوده است. او بیش از همه از این مکاتبات باخبر است اما بهخاطر حفظ امنیت کشور حاضر به ارائه این اسناد نشد. طرفداران او از مرز تقوا خارج نشوند و مواظب باشیم افراد را به اموری که به آن اطلاع نداریم متهم نکنیم.
حاجیصادقی با اشاره به اصول ولایتمداری در جامعه تاکید کرد: گام اول ولایتمداری بصیرت است و باید مراقب باشیم دشمن بین صفوف ما اختلافاندازی نکند
وی اظهار داشت: دشمنان بیرونی و هستههای نفاق داخلی تلاش میکنند نیروهای انقلاب همدیگر را بخورند و یکدیگر را دفع کنند؛ دشمن نمیخواهد نیروهای انقلاب علیه آنها اقدام کند.
نماینده ولیفقیه در سپاه ادامه داد: حضرت آقا در مذاکرات اذنی دادند و ما هم نه جلوتر از ایشان حرکت کنیم و نه تفریط داشته باشیم اما مطالبات خود را مطرح کنیم؛ باید مراقب باشیم گرفتار تفرقه نشویم؛ همچنین خواهشم از منادیان و مداحان هم این است که وحدتبخش باشیم و بدانیم که رهبر معظم انقلاب اجازه مشروط به مذاکرات دادند و ما هم در عین حفظ مطالبات، حامی باشیم.
وی عنوان کرد: ما باید شاکر نعمت رهبری، مردم و اقتدار نیروهای مسلح کشورمان باشیم؛ عزم، اراده و آمادگی برای مقابله با دشمنان از همیشه بیشتر بوده است و این جای شکر دارد؛ امروز رزمندگان ما در سواحل و جزایر مردانه و با روحیه بالا ایستادهاند.
حاجیصادقی تاکید کرد: ایرانِ فردا یک ابرقدرت و تأثیرگذار در جهان و تعیینکننده معادلات خواهد بود؛ امروز همچنین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هم فهمیدند خاکدادن به دشمنان امنیت نمیآورد.
وی اظهار داشت: ملت بزرگ ایران در مقابل دشمنان محکم ایستاده و میگوید برای مقابله با استکبار نمیهراسد و در میدان ایستاده است.
نماینده ولیفقیه در سپاه با اشاره به اقدامات جنایتکارانه دشمنان علیه ایران ادامه داد: بهدلیل جنایات دشمنان شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» ذکرالله است.
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟