به گزارش خبر۲۴،در دوران جدید، نبردها تنها با سلاح گرم انجام نمیشود. امروز رسانهها به ابزاری خطرناک در جنگ نرم تبدیل شدهاند و هدف اصلی آنها تخریب باور و اعتماد ملی است. رسانههایی مانند ایران اینترنشنال با بودجههای سنگین و پشتیبانی سیاسی-امنیتی برخی کشورها، مأموریت مشخصی دارند: ایجاد تفرقه، دلسردی، و ناامیدی.سناریوهای این شبکه به قدری تکراری و قابل پیشبینی شدهاند که در هر وضعیتی، تلاش میکنند روایت منفی خاص خود را منتشر کنند. اگر ایران پاسخ ندهد، متهم به ضعف و ترس میشود؛ اگر پاسخ دهد، آن را جنگطلب میخوانند. اگر موشکهای ایران به هدف برسد، میگویند ایران تهدیدی جهانی است؛ اگر موشکها رهگیری شوند، تجهیزات ایران را تحقیر میکنند. حتی وقتی خبری نیست، از دین، ایران یا مردم سوءاستفاده میکنند تا فضای ناامیدی بسازند.»این تکنیک را “مهندسی ذهن” مینامند؛ یعنی استفاده حسابشده از اطلاعات منفی برای هدایت افکار عمومی به سمت بیاعتمادی و یأس. هدف نهایی این عملیات، شکستن ستون فقرات اجتماعی مردم ایران است.»ما اهالی رسانه باید با روشنگری، آگاهیبخشی و تحلیل واقعبینانه، مقابل این جنگ روانی بایستیم. امروز، هوشیاری رسانهای و بصیرت سیاسی برای مردم و مسئولان، نه یک امتیاز بلکه یک ضرورت ملی است.
وحید رستمی